Provincialeweg 12 • 1551 SB • Westzaan
(075) 622 1640 • info@wandeljefit.nl

Waarom Nordic Walking

Nordic Walking wordt aanbevolen omdat Nordic Walking ervoor zorgt dat het wandelen effectiever wordt. Rug-, schouder- en armspieren worden tijdens het wandelen veel intensiever gebruikt. Tijdens een goed uitgevoerde Nordic Walking techniek worden de spieren in nek, schouders en armen doorlopend afwisselend aangespannen en ontspannen.

Daarnaast worden met name rug-, buik- en bilspieren optimaal ingezet.De belasting op het hart-longsysteem neemt toe, terwijl de ervaren zwaarte van de training niet toeneemt! Het uiteindelijke resultaat hierdoor is dat een training effectiever wordt, zonder dat de belasting op de gewrichten van rug en benen toeneemt.

Nordic Walking kan door iedereen beoefend worden, alleen of in groepsverband en bovendien overal waar je maar wilt. Er blijft genoeg adem over voor een gezellig praatje met medewandelaars.

De voordelen van Nordic Walking op een rij

• Ruim 90% van de spieren wordt aan het werk gezet waardoor het spieruithoudingsvermogen toeneemt.
• Er wordt minimaal 400 calorieën per uur verbruikt, tegenover 280 cal/uur bij gewoon wandelen
• De poles zorgen voor stabiliteit en voor 40% minder belasting op de voet-, knie- en heupgewrichten.
• Het verbetert de houding en zorgt voor meer energie.
• Ook op een laag inspanningsniveau geeft Nordic Walking grote fysieke effecten.
• Het immuunsysteem wordt versterkt en er vindt afbraak van stresshormonen plaats.
• Regelmatig Nordic Walking verbetert het bloedbeeld (cholesterol)
• Het percentage lichaamsvet neemt af en de spiermassa neemt toe.
• Nordic Walking blijkt ook zeer geschikt voor mensen met hart- en vaataandoeningen en problemen met de luchtwegen.

Maar bovenal is het een geweldige manier van bewegen waar u vooral veel plezier aan zult beleven!

NORDIC WALKING IS DÉ IDEALE BUITENSPORT VOOR GEZONDHEID EN VITALITEIT!